Politică de retur
1. Comunicarea deciziei de retragere
Conform Ordonantei de Urgenta nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, consumatorul persoana fizica beneficiaza de o perioada de 14 zile calendaristice de la data primirii produsului sau de la data primirii ultimului produs din aceeasi comanda, pentru a-si exprima dorinta de a se retrage dintr-un contract la distanţa (vanzare online), fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere. Consumatorul va suporta costurile direct legate de returnarea produselor (de ex. cheltuielile postale) si costurile privind diminuarea valorii produselor rezultata din manipularea acestora (de ex. soc mecanic, urme de uzura, zgarieturi, loviri, ciobituri etc.), diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionarii produselor. Pentru a incepe procesul de returnare,te rugam sa ne contactezi prin intermediul formularului de contact (timp de raspuns 2 zile lucratoare). Te vom indruma pe parcurs.
Pentru a putea exercita dreptul de retragere, consumatorul trebuie sa ne informeze cu privire la: denumirea produsului, numarul si data comenzii, data primirii comenzi, adresa, numarul de telefon, contul bancar si titularul pentru restituirea banilor. Daca notificarea se face pe suport de hartie, este necesar sa o semnati.
2. Pregatire si returnare produs/articol
In cazul exercitarii dreptului de retragere conform celor demai sus, consumatorul are obligatia de a returna sau de a inmana produsele vanzatorului, in decurs de cel mult 14 zile calendaristice de la data la care a comunicat vanzatorului decizia sa de retragere (completarea unei cereri de retragere prin intermediul formularului de contact). Te rugam sa ne contactezi prin intermediul formularului de contact (timp de raspuns 2 zile lucratoare)
In cazul returnarii produselor achizitionate prin aplicarea de cupoane (vouchere) valorice se restituie valoarea efectiv achitata de catre consumator pentru produsul returnat.
Daca produsele livrate au fost insotite de accesorii si eventuale cadouri, acestea trebuie returnate impreuna cu produsele returnate.
3. Starea produselor returnate
Produsele returnate trebuie sa fie in aceeasi stare in care au fost livrate: stare fizica intacta (fara urme de uzura excesiva, ciobituri, zgarieturi, lovituri, socuri mecanice etc.), functionale in parametrii normali, , sa contina toate accesoriile,documentul fiscal de achizitie, ambalajul sa fie cel original sau similar cu cel original.
Consumatorul raspunde pentru produsele returnate prezentand modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc., diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor şi funcţionării produselor.
La primirea produsului, vanzatorul va verifica starea acestuia si, daca este cazul, il va trimite catre producator pentru constatarea diminuarii valorii (de ex. costurile aducerii la conformitate), urmand sa notifice consumatorul despre decizia luata.
Pentru a evita deteriorarea in timpul transportului a produselor returnate, in special in cazul produselor fragile, consumatorul trebuie sa respecte conditiile de ambalare ale produselor, recomandate de catre societatea de curierat rapid ales. In orice caz, este absolut necesar ca produsele sa fie impachetate cat mai compact posibil, iar ambalajul sa respecte urmatoarele conditii:
- exteriorul – destul de rezistent incat sa nu cedeze din cauza greutatii continutului;
- interiorul – umplut cu material protector care sa nu permita miscarea continutului;
Recomandam utilizarea de ambalaj din carton presat, umplut cu polistiren sau alt material protector. Etichetarea coletelor cu “Fragil” nu inlocuieste o ambalare corespunzatoare.
Recomandari si solutii de ambalare pentru pregatirea expedierilor:
- Alegeti dimensiunile si tipul ambalajului in functie de continutul expedierii;
- Pentru a preveni deplasarea continutului in colet pe durata transportului, asigurati-va ca utilizati suficient material protector;
- Plasati bunurile fragile in centrul coletului si asigurati-va ca articolele nu sunt in contact direct unul cu celalalt.
- Cele sase laturi ale ambalajului trebuie sa fie protejate la interior cu polistiren sau alt material protector;
- Cand aplicati banda adeziva pe cutiile de carton inchise, treceti un rand de banda adeziva deasupra si alte doua randuri pe laterale pentru a le sustine. Cu cat este mai greu coletul, cu atat mai multa banda adeziva este necesara.
4. Returnarea banilor/Rambursare
Pentru a primi o rambursare integrala,este important sa returnezi produsul in starea sa initiala. Asadar, poti verifica produsul,dar nu-l poti folosi efectiv. Cumparatorul are dreptul de a i se rambursa toate sumele pe care le-a achitat drept plata vanzatorului, inclusiv costurile livrarii pentru achizitia produsului, in termen de 14 zile calendaristice de la data la care vanzatorul este informat de decizia de retragere din contract, dar nu mai devreme de data receptionarii produselor care au facut obiectul vanzarii, cu exceptia situatiei in care vanzatorul a constatat diminuarea valorii produsului, conform punctului 3 de mai sus, caz in care va returna consumatorului valoarea diminuata.
Consumatorul este de acord ca sumele cuvenite ca urmare a retragerii din contract sa se ramburseze prin virament bancar, in contul consumatorului specificat in cadrul cadrul completariiformularului de contact .
5. Dreptul de retur dupa expirarea termenului de 14 zile de la data primirii produselor:
In plus, fata de cele prezentate mai sus, DIEMECI SRL ofera persoanelor fizice (consumatori) posibilitatea de a returna produsele si dupa expirarea termenului de 14 zile de la data primirii acestora, pana la 30 de zile calendaristice calculate de la data primirii produsului sau a ultimului produs din comanda. Persoanele juridice nu beneficiaza de drept de retragere.
In aceasta perioada de 15 – 30 de zile de la data primirii produselor, se aplica urmatoarele reguli:
- exercitarea dreptului de retragere se efectueaza de catre consumator prin completarea formularului de retragere sau prin exprimarea deciziei de retragere printr-o declaratie neechivoca, transmisa vanzatorului pe un suport durabil (de ex. e-mail);
- Produsul trebuie returnat vanzatorului prin curierat rapid pe cheltuiala consumatorului, in termen de 7 zile lucratoare de la data formularii cererii de retragere, in caz contrar, solicitarea se considera anulata;
- Nu se pot returna sau se pot returna conditionat produsele enumerate la punctul 2.a. si 2.b. de mai sus, precum si cele enumerate mai jos;
- Produsele returnate trebuie sa fie functionale, in parametrii normali si sa fie insotite de documentul fiscal de achizitie, in original.
- Produsele returnate nu trebuie sa aiba urme de folosinta, uzura, zgarieturi, matuire, deteriorari mecanice si trebuie sa aiba ambalajul original intact si sa nu fi suferit nici un fel de interventie in service, trebuie sa contina toate accesoriile, cu etichetele intacte.
- Nu se accepta la retur produsele achizitionate cu discount din cauza unor defecte estetice/resigilate.
- Daca produsele livrate au fost insotite de eventuale cadouri, acestea trebuie returnate impreuna cu produsele returnate.
- In termen de 15 zile lucratoare de la data primirii produsului returnat, vanzatorul va verifica starea produsului, iar daca va constata ca acesta nu indeplineste conditiile pentru retur mentionate mai sus, va informa Consumatorul despre acest fapt, produsul urmand a fi returnat consumatorului prin curier rapid, cu plata la destinatie. In cazul in care vanzatorul a aprobat cererea de retragere din contract suma va fi tranferata in contul bancar indicat in cererea de retragere, aceasta plata reprezentand contravaloarea produsului asa cum a fost ea inscrisa pe documentul fiscal ce probeaza achizitia.
Returul in perioada 15 – 30 de zile nu aduce atingere drepturilor consumatorilor prevazute de OUG nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative.